۱۳۹۳ آبان ۱۱, یکشنبه

ماکارونی ( پاستا )








مواد لازم :

ماکارونی فرمی : 500 گرم

گوشت گوساله یا گوسفند : 300 گرم ، قیمه ای خرد شود

پیاز : 1 عدد بزرگ ، نگینی خرد شود

سیر : 3 حبه ، خرد شود

جعفری خرد شده : 4 قاشق پر

نعنا خرد شده : 1 قاشق پر

رب گوجه فرنگی : 3 قاشق پر

سیب زمینی : 2 عدد متوسط

ادویه پلویی : 1 قاشق مربا خوری

نمک ، فلفل سیاه و قرمز ، زرد چوبه : بمیزان لازم

روغن

آب : نصف لیوان برای سس


طرز تهیه :

در یک قابلمه ( ترجیحا نچسب ) از نصف بیشتر آب ریخته و جوش آورده بعد ماکارونی را بهمراه کمی نمک به آن اضافه و برای 7 الی 10 دقیقه میپزیم . ( ماکارونی بسته به نوع و کیفیت آن نیاز به زمان پخت دارد ) بعد آنرا در صافی ریخته ، قابلمه را شسته و کمی روغن ته آن ریخته و سیب زمینی حلقه ای شده را کف آن میچینیم .






پیاز را در تابه باکمی روغن تفت داده و سیر را اضافه میکنیم . سیر هم کمی طلایی شود . حالا ادویه پلویی و فلفل و زرد چوبه را میافزاییم ( وقتی ادویه برای چند ثانیه تفت بخورد عطرش آزاد شده و خوش طعم تر میشود ) بلافاصله گوشت را اضافه میکنیم . و گوشت را نیز کمی تفت داده ، حالا رب و سبزیجات را اضافه میکنیم + نصف لیوان آب . حرارت را کم میکنیم سر تابه را میبندیم تا آب سس کشیده شود و سس جا بیفتد . حالا مقدار لازم نمک ریخته و سس را از روی حرارت بر میداریم .
 ماکارونی را روی سیب زمینی داخل قابلمه  میریزیم و سس را هم روی ماکارونی . مقدار کمی آب روی آن ریخته و سر آن را میبندیم و 2 دقیقه روی حرارت زیاد گذاشته و بعد حرارت را کم میکنیم تا ماکارونی دم بکشد .( میتوانیم ماکارونی و سس را لایه لایه در چند نوبت روی هم بریزیم )




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...