۱۳۹۳ مهر ۳۰, چهارشنبه

دلمه برگ مو

مواد لازم :

گوشت چرخکرده : 250 گرم

برنج : 1 پیمانه پلوپز بدون نمک نم شود

پیاز : 2 عدد متوسط خرد شده

سیر : 3 حبه خرد شده

جعفری : ا پیمانه خرد شده

زرشگ : نصف پیمانه

ادویه : 1 قاشق مرباخوری + 1 قاشق چایخوری

نمک فلفل و زردچوبه بمیزان لازم

رب گوجه : 1 قاشق غذا خوری پر

روغن

برگ مو : حدود 100 عدد


طرز تهیه :



پیاز را در روغن کمی طلایی میکنیم و بعد سیر را اضافه کرده تا کمی تفت بخورد . 1 قاشق مرباخوری ادویه + نمک +فلفل+زردچوبه را هم افزوده تا طعم آن آزاد شود . گوشت چرخکرده را اضافه میکنیم . بعد از کمی تفت خوردن برنج را با نصف لیوان آب افزوده و حرارت را کاملا کم میکنیم تا برنج پخته و همه مواد به هم طعم دهند . آب که خشک شد جعفری و زرشک را اضافه و هم میزنیم تا خوب مخلوط شوند . از روی حرارت برداشته تا کمی خنک شود .











 حال کف قابلمه ای را چرب کرده و با دو ردیف برگ خوب میپوشانیم .








برای پیچیدن برگها چه تازه باشد و چه مثل برگهای من آبپز شده ، یک دانه را داخل بشقاب یا کف دست میگذاریم و دومی را طوری روی آن قرار میدهیم که جاهای خالی  اولی را بپوشاند. و در ضمن هر دو برگ باید روی صاف برگ به طرف پایین و رگبرگها به طرف بالا باشد . بعد از مواد وسط  برگها میگذاریم .








و دو طرف چپ و راست را روی هم میاوریم و بعد قسمت پایین را روی آنها میگذاریم و بصورت رول تا سر قسمت بالا میپیچیم

















 یا اینکه هر چهار طرف را روی هم میخوابانیم و بصورت چهارگوش درست میکنیم . اگر با یک برگ بپیچیم دلمه های کوچکتری خواهیم داشت .







دلمه ها را یکی یکی پیچیده و داخل قابلمه روی برگها و بصورت فشرده میچینیم . بعد یک لیوان آب + رب + ادویه و نمک وفلفل + کمی روغن را مخلوط کرده و روی دلمه ها میریزیم و درب قابلمه را بسته و روی حرارت کم گذاشته تا آب بخورد دلمه ها برود و برای سرو کردن آماده شود .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...